Invent

Końcówka mocy.


Podczas fazy projektowania tej konstrukcji, za cel obraliśmy sobie stworzenie urządzenia o ponadprzeciętnych parametrach i maksymalnie prostej budowie – prostej na tyle, aby nie utracić nic z jego właściwości sonicznych, a jednocześnie zapewnić jak najkrótszą ścieżkę sygnału.

Sekretem naszego układu, jest staranny dobór elementów aktywnych a także ich odpowiednich punktów pracy. Pozwoliło nam to na uzyskanie spektrum harmonicznych, zapewniającego przyjemne a jednocześnie naturalne brzmienie.

Aby to wytłumaczyć należy sięgnąć do sedna, czyli muzyki. Bo to przecież muzyka jest w tym wszystkim najważniejsza. W teorii muzyki, a konkretnie w zagadnieniu współbrzmienia różnych dźwięków (interwał harmoniczny) wyróżnia się pojęcia konsonansu – czyli współbrzmień brzmiących zgodnie jak i dysonansu, czyli współbrzmień niezgodnych. Jednym ze szczególnych konsonansów jest tzw. oktawa czysta, będąca jednocześnie konsonansem doskonałym. Jej szczególność polega na tym, że stosunek częstotliwości współbrzmiących dźwięków wynosi w skali naturalnej 2/1. A jak to się ma do wzmacniaczy? Każdy wzmacniacz elektroakustyczny, podczas swojej pracy oprócz wzmocnienia sygnału wejściowego generuje pewną ilość dużo słabszych sygnałów harmonicznych, których częstotliwość jest wielokrotnością częstotliwości sygnału wejściowego. W ten sposób poszczególne harmoniczne razem z sygnałem podstawowym, tworzą pewną grupę wspomnianych wcześniej konsonansów i dysonansów i to właśnie determinuje brzmienie poszczególnych konstrukcji.

Naszym celem było wyeliminowanie harmonicznych odpowiedzialnych za tworzenie nieprzyjemnych współbrzmień dysonansowych. Wystarczy popatrzeć na spektrum harmonicznych prezentowanego wzmacniacza, aby zauważyć, że cel został osiągnięty. Dominują harmoniczne parzyste, które tworzą ze sobą konsonanse doskonałe – wspomniane już wcześniej oktawy czyste, a jedyną liczącą się harmoniczną nieparzystą, jest trzecia, która również bierze udział w tworzeniu konsonansów. Nieprzyjemne harmoniczne, tj. wyższe nieparzyste zostały praktycznie w całości wyeliminowane tak, że nie grożą nam żadne dysonanse. Dzięki temu słuchanie naszej konstrukcji to prawdziwa przyjemność, a wielogodzinne sesje odsłuchowe nie kończą się zmęczeniem, lecz uczuciem zadowolenia i relaksu.

O tym jak jest to istotne, może przekonać fakt, że w dawnej muzyce kościelnej, stosowanie niektórych dysonansów było zabronione, ponieważ wierzono, że tak nieprzyjemnie brzmiące ze sobą dźwięki mogły zostać stworzone jedynie przez diabła.

Dodatkową cechą naszej konstrukcji, uzyskaną dzięki jej wyjątkowej prostocie i zastosowaniu odpowiednich elementów aktywnych, jest jej wyjątkowa przejrzystość i neutralność. Dzięki temu idealnie nadaje się do słuchania wszystkich rodzajów muzyki i doskonale oddaje klimat poszczególnych nagrań. Ponadto bardzo niski poziom szumów własnych, zapewnia wyjątkową detaliczność i niezbędną dynamikę.

Zapraszamy do odsłuchu, jesteśmy pewnie, że się państwu spodoba!

Kontakt:

tel. +48 606 237 805 (english, espanol, polski)
e-mail: info@machaudio.pl
ul. Słowackiego 9
23-300 Janów Lubelski

Scroll to top